Monday, February 27, 2012

Asam Garam Kehidupan..

Kadang-kadang kita lebih memikirkan perasaan orang lain dan tanggapan mereka sedangkan kita sedaya upaya bertahan.sbb tu kita tak boleh menilai seseorang melalui luarannya sahaja. don't judge a book by its cover.

bagi aku, blog aku ni mcm blog syok sendiri je.sbb bukannya nya ada reader lain selain diri aku sendiri. kalau ada silent reader tu xtau la pulak. kalau ada, silalah beritahu saya ye..supaya saya lebih berhati2 dalam penceritaan dan pembongkaran kisah hidupku ini.

berbalik pada topik, hidup kita ni kadang2 manis, kadang2 pahit, kadang2 payau, kadang2 masin. byk perasanya. kadang2 susah, kadang2 selesa, kadang2 lega, kadang2 senang. back to my own story, its hard to recall my 'senang' time. sbb most of the time are selesa. nak capai ke tahap senang tu mungkin masih in construction.haha. Insyaallah..

Since masih berdua ni, xbanyak sgt la karenah dan hal yg perlu aku hadapi..its only my lovely husband yg byk perlukan perhatian, sokongan dan pujukan kdg2..huhu..i promise tu make he happy and surrender my all.. so i dont want to make a regret confession here..yes, i'm really happy to be his wife..i know he tried so hard to make me happy and make all my dream come true. but may be it's not the time yet. its ok, i still have plenty of time..Insyaallah..

What i suppose to think is about me, myself. what is my plan? what should i do? or how to do? i know i have to do something about my family (my little family). what is my plan for my baby? memang agak serabut tapi kalau aku xmulakan sekarang, bila lagi? bak kata fara, baby dah nak keluar ni, bila nak berubah?hehe (ayat utk husband dia dulu)

Lepas deliver nanti, aku mesti bersungguh2 sempurnakan kehidupan keluargaku yang baru nak berkembang ni. its sound good kan? tapi aku xnak its just sounds like good. i want it be so good in reality. i want to able to pay all our already commitment. plus i want to have my own things..kalau berdasarkan yang lepas2, bukannya aku xmampu. tapi byk bertangguh sbb perlu fikirkan orang lain, dan perlu kongsikan hak aku itu dengan orang lain. mak selalu cakap, aku dari kecik sentiasa ada rezki yang datang utk aku. mak jugak ckp, dari kecik, aku akan dapat apa juga yg aku nak/impikan cuma mungkin cepat atau lambat. dan bila difikirkan semula, its true. its all true..selama ni aku dapat setiap apa yang aku hendak. yang aku tak ada, mungkin sbb aku sendiri yang xnak benda2 tu.

sebelum ni, aku mampu simpan duit beribu-ribu. tapi xtau kenapa sekarang susah sgt nak simpan hatta RM50 sebulan. duit mengalir mcm air yang tak ditakung. ia pergi begitu saja..mmm..sedihnya..

mcm xpercaya, rm3000 sememangnya xcukup menampung kehidupan kami. tapi itulah kebenarannya..nanti dah ada baby, tentu semakin tinggi kos sara hidup kami..tapi aku percaya setiap makhluk Allah, ada rezkinya..moga ada rezki yang baik untuk baby kami ni..abah boleh besarkan kami 7 beradik dengan baik sekali walaupun pahitnya dia dan mak saja yang tau..memang kami miskin harta, miskin duit. tapi kami kaya dengan kasih sayang.. terima kasih mak, abah..kenang kan mereka, air mata ni akan menderu2 terjun macam air terjun niagara..semoga aku dan suami mampu mengikut jejak langkah mereka..Amin..

 parents to be yg gedixxxss..haha

No comments: